Ruszamy odpowiedzialnie w zieloną przyszłość

W 2002 roku firma Spreadshirt weszła z wielkimi marzeniami do branży e-commerce. Od tego czasu pomagamy ludziom nieść w świat swoje indywidualne przesłanie – na produktach drukowanych specjalnie dla nich, na żądanie, czyli w sposób oszczędzający zasoby. To, co zaczęło się jako start-up, jest teraz częścią globalnej grupy firm Spread Group zatrudniającej ponad 1000 pracowników.

Jako prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo, które posiada własne zakłady produkcyjne, jesteśmy świadomi naszej rosnącej odpowiedzialności za naszą planetę i ludzi. Dzięki wyższym standardom chcemy trwale i pozytywnym kierunku przekształcać naszą działalność. Nasz raport dotyczący społecznej odpowiedzialności biznesu pokazuje szczegółowo, w jaki sposób realizujemy zasady zrównoważonego rozwoju.

Dziś jesteśmy odpowiedzialni za jutro.

Odpowiedzialność to wartość wymierna. Obejmuje ona szacunek dla naszej planety i dla ludzi, opierając się na zrównoważonych relacjach biznesowych. Nasza odpowiedzialność obejmuje również kwestionowanie naszych własnych działań. Chcemy zachować równowagę między rozwojem działalności online a wpływem, jaki wywiera ona na środowisko.

NASZA PLANETA

Brak nadprodukcji dzięki drukowaniu na żądanie

Nasz model biznesowy to „print-on-demand”, a więc drukowanie na żądanie. W przeciwieństwie do tradycyjnych producentów drukujemy tylko to, co klienci sami wybrali lub zaprojektowali – i tylko wtedy, gdy już to zamówią. Produkujemy tylko zamówioną liczbę sztuk – od pojedynczych artykułów po zamówienia hurtowe. Zrównoważona produkcja i zrównoważone działanie są częścią DNA naszej firmy od momentu założenia Spreadshirt ponad 20 lat temu. Przynosi to korzyść nie tylko nam i naszej planecie, ale też cieszy klientów, którzy zwracają mniej niż dwa procent produktów. W tym zakresie jesteśmy liderem branży. A nawet zwroty zyskują drugie życie dzięki darowiznom i recyklingowi.

Inwestycje w zrównoważoną i ekologiczną produkcję

Regularnie inwestujemy w nowoczesne, bardziej przyjazne środowisku technologie i produkty. Niedawno zainwestowaliśmy 10 milionów euro w nowoczesne drukarki Kornit Atlas. Do bezpośredniego druku cyfrowego, czyli naszej standardowej techniki druku, wykorzystujemy ekologiczne tusze i wegańskie kolorowe pigmenty, a w procesie drukowania oszczędzamy wodę i energię. Od 2019 roku do realizacji zamówień w naszych zakładach produkcyjnych w ogóle nie używamy papieru, co pozwala nam oszczędzić rocznie 767 drzew.

Nasza własna zielona linia produktów

Uwielbiamy ekologiczne produkty, czy to koszulki, czy Bluzy i bluzy z kapturem. Dlatego sukcesywnie poszerzamy asortyment o wiele produktów wytwarzanych ekologicznymi metodami. Produkty z naszej własnej, posiadającej wiele certyfikatów kolekcji premium są wykonane z organicznych i przyjaznych dla środowiska materiałów. W naszym asortymencie znajdują się już także inne ekologiczne marki. Do końca 2022 roku chcemy przynajmniej podwoić liczbę ekologicznych produktów w naszej ofercie. W ten sposób będziemy mogli zaproponować klientom zrównoważoną alternatywę w niemal każdej kategorii produktów. Pracujemy również nad tym, aby zapewnić większą przejrzystość co do pochodzenia, materiałów i certyfikatów naszych artykułów.

Trwałe produkty i nadruki

Produkty wykonane z wysokiej jakości materiałów długo będą atrakcyjnie wyglądać – dlatego są szczególnie ekologiczne. Przed dodaniem do naszej oferty każdy produkt jest dokładnie testowany. Sprawdzamy trwałość materiałów i nadruków w serii nadruków testowych i różnych cyklach prania. Po wykonaniu nadruku testujemy go pod kątem ewentualnych pozostałości chemicznych, nasycenia koloru nadruku i precyzji wykonania. Również w przypadku produktów, które mamy w asortymencie od dłuższego czasu, regularnie badamy opinie klientów, zapewniając w ten sposób stałą wysoką jakość.

Energie odnawialne

Przejście na energie odnawialne jest prostym, ale ważnym krokiem we właściwym kierunku. Od 2020 roku zapotrzebowanie na energię elektryczną naszych serwerów w UE i naszej centrali w Lipsku pokrywamy zieloną energią elektryczną. To samo planujemy wdrożyć w naszych oddziałach w USA.

NASI LUDZIE

Wspólnota oparta na szacunku

Sercem Spread Group jest otwarta i pełna szacunku kultura. Byliśmy pierwszą niemiecką firmą, która w 2011 roku zatrudniła Menedżerkę ds. dobrego samopoczucia. Oferta dla pracowników obejmuje nie tylko jogę, różne wydarzenia czy zajęcia dla dzieci – dobre samopoczucie oznacza również, że zawsze elastycznie reagujemy na zmieniającą się sytuację życiową i potrzeby naszych pracowników. Jako pracodawca przyjazny rodzinie stosujemy godziny pracy w stu procentach oparte na zaufaniu i dbamy o elastyczność dzięki pracy w naszym biurze lub w home office. Zasady, które wyznajemy, przekazujemy naszym projektantom w postaci Standardów naszej społeczności. Od 2021 roku jesteśmy członkiem stowarzyszenia Charta der Vielfalt e. V., wraz z którym działamy czynnie na rzecz inkluzywności i różnorodności w firmie.

Uczciwe warunki pracy

Poprzez nasz Kodeks etyczny dbamy o to, aby nasi dostawcy reprezentowali i egzekwowali te same wartości, ​które są dla nas ważne. Producenci naszej własnej kolekcji premium muszą wykazać poprzez certyfikaty, członkostwa i znaki jakości, że tworzą dla pracowników uczciwe, niezależnie kontrolowane warunki pracy. Znamy osobiście naszych dostawców w Bangladeszu, Turcji i Portugalii, ponieważ odwiedziliśmy ich zakłady produkcyjne, aby upewnić się, że spełniają one nasze standardy dotyczące warunków pracy i uczciwego wynagrodzenia (patrz rozdział 5 naszego Kodeksu etycznego).

Sprawiedliwe umowy i własne zakłady produkcyjne

Jako rzetelny pracodawca dajemy pracownikom długoterminowe miejsca pracy w naszych biurach i zakładach produkcyjnych w Europie i USA. Niektórzy pracownicy są z nami już od ponad 10 lat. Aby tak pozostało, wspieramy ich w każdy możliwy sposób. Na przykład we współpracy z przedszkolami pomagamy im kontynuować karierę, zapewniając dobrą opiekę ich dzieciom – jeśli sobie tego życzą. W Spreadshirt możliwa jest również elastyczna praca w niepełnym wymiarze godzin. Poprzez wewnętrzne i zewnętrzne szkolenia i warsztaty umożliwiamy pracownikom rozwijanie umiejętności.

NASZA FIRMA

Silna społeczność

Nasz model biznesowy umożliwia każdemu zarabianie na kreatywnych pomysłach. Pasaż Spreadshirt i Spreadshopy są dostępne dla każdego – artystów, projektantów, firm czy influencerów – i pozwalają im generować dochód. Nasze usługi są bezpłatne, dzięki czemu każdy może pracować w naszej społeczności. Poza tym zajmujemy się wysyłką i obsługą klienta. Mamy świadomość, że twórcze pomysły i osiągnięcia naszej społeczności są prawdziwym skarbem dla naszej firmy. Dlatego jesteśmy z nią w bliskim kontakcie, dostosowując modele wynagrodzeń, jeśli wymaga tego rynek, i dzieląc się naszym sukcesem. I to się opłaca: od 2015 do 2020 roku prowizje wypłacane naszym 10 najlepszym partnerom wzrosły o 100%.

Zrównoważony model biznesowy

Nawet po 20 latach w branży print-on-demand nasza firma zachowała ducha start-upu. Jesteśmy dumni z otwartej atmosfery pracy, płaskiej hierarchii i naszych wysiłków na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nasza kadra zarządzająca udowadnia, że ​​rozwój biznesu nie wyklucza budowania i wspierania ogromnej społeczności. Tylko w 2020 roku wypłaciliśmy naszym niezależnym projektantom prowizje na łączną kwotę 17 milionów euro.

Rozwijająca się firma

W 2011 roku Spreadshirt zatrudniał 300 osób – dziś w naszych oddziałach w Europie i USA pracuje ponad 1000 osób z 40 krajów. Nasze obroty wzrosły z 65 milionów euro w 2011 roku do 170 milionów euro w 2020 roku, przy czym wykonaliśmy łącznie nadruki na 9,8 miliona produktów. Wzrost zawdzięczamy naszym pracownikom, którzy w Niemczech, Polsce, Czechach i USA dbają o to, aby nasi klienci kochali to, co otrzymują.

Z myślą o przyszłości

Droga do prawdziwego zrównoważonego rozwoju jest długa. Dążymy do tego, aby każdego dnia produkować trochę mniej odpadów i stale zmniejszać nasz ślad ekologiczny. W 2022 roku chcemy pakować wszystkie dostawy w Europie bez użycia plastiku, a następnie to samo zastosujemy do opakowań na rynku amerykańskim. Będziemy nadal dodawać do naszej oferty ekologiczne produkty oraz ułatwiać i promować podejmowanie zrównoważonych decyzji zakupowych. Również po stronie produkcji chcemy jeszcze bardziej poprawić naszą efektywność energetyczną i maksymalnie ograniczyć emisję CO2.

Zrównoważone zarządzanie oznacza dla nas dbanie o równowagę między naszą działalnością, środowiskiem i ludźmi. Już dziś działamy na rzecz zielonej przyszłości.